Bama

De skal spre Eat Move Sleep-budskapet

BAMAs administrerende direktør, Rune Flaen, inspirerte 37 ambassadørklubber under Eat Move Sleep kick-off. – Dere tar et stort samfunnsansvar, sa Flaen.

Lørdag 27.januar var 37 ambassadørklubber samlet på Ullevaal Stadion sammen med fotballkretsene, NFF og BAMA. Snart sparkes årets første Eat Move Sleep Cup i gang.

På cupene samarbeider BAMA med ambassadørklubbene om å gjøre frukt, bær og grønnsaker tilgjengelig for utøvere og publikum i kioskene på arenaen. I tillegg er det et eget aktivitetsområde med konkurranser og smaksprøver.

Målet er å bidra til at de yngste innarbeider sunne, næringsrike og gode spisevaner i ung alder. Flaen understrekte overfor klubbene hvor stort samfunnsansvar de tar på seg.

– Gjennom Eat Move Sleep Cup møter vi veldig mange mennesker som vi kan formidle kunnskap og inspirasjon til. For å få til det er ambassadørene og frivilligheten i klubbene de aller viktigste. Vi er stolte av å få jobbe sammen med dere om dette, sa Flaen.

Langt samarbeid

Også assisterende generalsekretær i NFF, Kai-Erik Arstad, er imponert av innsatsen som legges ned gjennom hele året.

–  NFF og BAMA er tilretteleggere, men det er ute hos dere i klubbene aktiviteten skjer. Den jobben ambassadørklubbene gjør er utrolig viktig, sa han.

Neste år (2019) har Bama og NFF samarbeidet i 25 år.

–  BAMA tar et helhetsansvar. De er hovedsponsor for A-landslaget på herresiden, men de er også en viktig partner i breddeaktivitetene våre. Eat Move Sleep er et veldig godt eksempel på det og det er et stjerneeksempel på hvordan et samarbeid med en sponsor skal være.

Seminaret fortsatte blant annet med Dr. Usman Mushtaq fra EAT Initiative som snakket om sammenhengen mellom mat, helse og bærekraft og assistenttrener for herrelandslaget, Per Joar Hansen som fortalte om hvordan de jobber før Nations League starter til høsten. Mens treneren for de norske skiskytterjentene, Steinar Mundal, snakket om samhold og lagbygging.

eatmovesleep.no kan du lese mer om kombinasjonen av kosthold, fysisk aktivitet og søvn.