Bama

BAMA klatrer til femteplass

BAMA er kåret til Norges femte mest bærekraftige virksomhet i Nordens største varemerke-undersøkelse om bærekraft, Sustainable Brand Index 2017.

- Selve kjernen i BAMAs virksomhet er bærekraftig. Frukt og grønt er både sunt og miljøvennlig, og det gir oss et svært godt utgangspunkt, sier kommunikasjonsdirektør Pia Gulbrandsen.

 

For BAMA handler bærekraftige valg om å tenke helhetlig gjennom verdikjeden, fra jord til bord, og i hele samfunnet.

- BAMA jobber etter høye internasjonale standarder for etisk handel, inkludert arbeids- og miljøforhold, og transport av produktene. Vi tar ansvar for å bygge kunnskap og inspirere til sunt kosthold og aktivitet, og vi jobber målrettet med tiltak for å redusere matsvinnet.

 

I 2016 oppnådde BAMA åttende plass på kåringen.

 

- Forbrukerne blir mer og mer opptatt av sunne, naturlige og miljøvennlige produkter. Folk ønsker seg rett og slett mer bærekraftige alternativer, og frukt og grønt er den mest bærekraftige løsningen for hva vi skal spise mer av i fremtiden. Årets femteplass en veldig hyggelig tillitserklæring fra forbrukerne. Vi vet at forventningene til oss er høye, og at vi har mye å leve opp til i tiden fremover, sier Gulbrandsen. 

Aktuelt