Gå til hovedinnhold Gå til hovedmeny

Gul og grønn kiwi

Visste du at det finnes både gul og grønn kiwi? Mens den grønne gjerne forbindes med en frisk og syrlig smak, er den gule litt søtere.

Utenpå ser gul og grønn kiwi ganske like ut, men inni er det stor smaksforskjell. Gul kiwi er enda søtere enn sin grønne navnebror. Den har en mer tropisk smak, og et tynnere skall.

Både gul og grønn kiwi er rike på vitamin C, og er fine kilder til B-vitaminet folat. 

Kiwien er selvfølgelig perfekt å spise som den er, men passer også ypperlig som topping på grøt, desserter og pannekaker. Kiwi passer også perfekt i smoothie, is og salater, eller hva med et spennende bananbrød med kiwi? 

Sveip for oppskrifter med gul kiwi

En skikkelig oppkvikker

Kiwi er rik på vitamin C, og er en fin kilde til folat. Som en del av et sunt kosthold og en aktiv livsstil vil vitamin C og folat bidra til å redusere tretthet og utmattelse.

Oppskriftsliste: Kiwi

Ta vare på helsen!

Kiwi er en kilde til kalium. Som en del av et sunt kosthold og en aktiv livsstil, vil kalium bidra til å opprettholde et normalt blodtrykk og en normal muskelfunksjon.

Sveip for flere oppskrifter

Relaterte produkter

Relaterte oppskrifter