Gå til hovedinnhold Gå til hovedmeny

Start dagen med frukt og grønt

Frokost gir deg en god start på dagen. Her er noen raske, gode og fargerike frokostalternativer.

Det er deilig å starte dagen på en fargerik måte. Derfor har vi samlet noen bra frokosttips, som inneholder både frukt og grønnsaker. 

Gode frokosttips:

  • Naturell yoghurt med musli, nøtter og blåbær
  • Ristet brød med peanøttsmør og bananskiver
  • Havregrøt med bær eller revet pære og kanel
  • Eggerøre med stekte tomater
  • Smoothie av vaniljeyoghurt, spinat, eple, banan og havregryn
  • Kornblanding med melk og nektarinbiter
  • Melonskiver og knekkebrød med skinke
  • Et lite glass juice passer også alltid til frokost!

En skikkelig frokostsmoothie

Smoothie er en perfekt måte å få i seg frukt og grønt på. Spesielt når klokka bare er sju, og matlysten er dårlig. 

Hiv det du måtte ha av frukt og bær i en blender, før du tilsetter litt yoghurt og juice. Du kan gjerne ha i litt grønnkål, brokkoli eller gulrot også. Rør inn havregryn eller linfrø for en mer mettende smoothie.

Lykke til. Dette blir garantert en god start på dagen!