BAMA Storkjøkken

Det er full fart i BAMA Storkjøkken, og det skjer mye spennende i selskapet.

BAMA Storkjøkken

Vi er ledende innen markedsføring og distribusjon av frukt og grønt til hoteller, restauranter, catering samt offentlig sektor og bedriftsmarkedet. Det tilbys også et bredt sortimentet av sjømat og vilt.

Selskapet har et sterkt fokus på innovasjon, og det arbeides kontinuerlig mot nye markeder og med nye kategorier, for å dekke et stadig bredere spekter av kunder.

BAMA Storkjøkken har samarbeidet med Norske Kokkers Landsforening (NKL) i en årrekke, og ett av målene er å bidra til økt rekruttering. Samarbeidet gir mulighet til å benytte noen av landets beste kokker i produktutvikling og markedsføringsføringskonsepter.

I tillegg leverer Storkjøkken frukt, grønt, vilt og sjømat til kokkelandslagenes trening og konkurranser. De siste årene har både juniorer og seniorer trent på landslagskjøkkenet på Nyland Syd. For å sikre optimale treningsfasiliteter, er det gjort flere oppgraderinger på kjøkkenet de siste årene, og NKL har bidratt med sin kunnskap og erfaring.

BAMA Gruppen er generalsponsor til Stiftelsen Norsk Gastronomi, tidligere Bocuse d'Or Norge. Stiftelsen Norsk Gastronomis aktiviteter fremmer kokkefaget, lederrollen i yrket og kunnskap om håndverksmat. Det er viktig at de, sammen med norske kokker, fortsetter den positive utviklingen og bidrar til å løfte matglede og interessen for gode, norske råvarer av høy kvalitet. For BAMA  er det viktig å bidra til bransjens og fagets synlighet og omdømme.

BERGA as.jpg