Gå til hovedinnhold Gå til hovedmeny

Høydepunkter

Det skjer mye i BAMA i løpet av året. Her er et lite utvalg.

Høydepunkter

JANUAR

Blomstervirksomhetens Asker-avdeling førstemann inn på Tranby
Og produksjonen i det nye anlegget var i gang for fullt allerede 19.januar. Samlokaliseringen av BAMA Blomsters avdelinger skal realisere vekstambisjonene, øke produktiviteten, forbedre HMS og bedre vareflyten.

FEBRUAR

Triplet blomstersalget
Valentines og Morsdag sørget for mye kjærlighet fra BAMA Blomster i norske hjem ved årets begynnelse.

MARS

Bronse i Bocuse d’Or Europe
Filip August Bendi var Norges kandidat sammen med resten av teamet som bestod av coach Christopher W. Davidsen og commis Leon Haarberg Nilsen. Laget hentet hjem en flott tredjeplass, noe som kvalifiserte dem for deltagelse i verdensfinalen i Lyon i 2023. BAMA er stolt sponsor gjennom stiftelsen Norsk gastronomi.

BAMA på topp 10 i Sustainable Brand Index
Forbrukerne kåret oss til den tiende mest bærekraftige merkevaren i Norge av totalt 265 selskaper.

APRIL

Rivoira Group ble «Supplier of the Year
Vår italienske leverandør av epler, steinfrukt og kirsebær hentet hjem den gjeve prisen under utdelingen i Berlin.

BAMA Industri flytter inn på Tranby
Nå er det klart for ytterligere vekst, utvikling og innovasjon i nye og moderne lokaler.

Xpol utvidet blomster- og planteaktiviteter i Finland
1.april var Xpol Finland Oy offisielt i drift. BAMA eier 50 prosent av selskapet, som er en viktig del av den internasjonale virksomheten.

Sponsorpris til Eat Move Sleep
Vårt dyktige sponsorteam hentet hjem prisen for «Beste aktivering i SoMe» under utdelingen til Sponsor- og Eventforeningen.

AUGUST

Blant Norges beste på matsvinnreduksjon
Matvett la frem frem topplisten på sitt frokostseminar under Arendalsuka, og vi er stolte av å være inne på topp 10.

Offisiell åpning av Mjøsgrønt
Norges største grønnsakspakkeri på Stange.

OKTOBER

Beholder tidenes beste omdømmeplassering
Også i 2022 fikk vi åttende plass på totalinntrykk i Ipsos’ omdømmeundersøkelse, med totalt 106 bedrifter Hele 70 prosent oppgir at de har et «godt» eller «meget godt» inntrykk av BAMA. I kategorien næringsmidler/dagligvare beholdt vi fjerdeplassen på totalinntrykk blant bedrifter i bransjen.

NOVEMBER

Bjertnæs & Hoel ble «Årets leverandør»
Hvert år deles prisen ut på Gartnerhallen – seminar. Årets vinner holder til i vakre Vestfold, og dyrker salater, grønnsaker og poteter. Brødreparene Øystein Hoel og Henrik Raastad-Hoel, og Åsmund og Lars Bjertnæs er drivere.

DESEMBER

Rekordtrafikk på BAMA.no
Nyttårsaften sørget for all time high, og vi er glade for å være på folks rader på dager som denne.