Vi jobber langsiktig, kjenner våre leverandører gjennom mange år, og er relasjonsorienterte.
Vi følger internasjonale konvensjoner ( FN’s ILO-konvensjoner og EU’s CSR-strategier).
Vi bruker sosial dialog som virkemiddel, i tråd med ILO-prinsippene som betyr å involvere arbeidslivets parter og lokale myndigheter til prosessorientert, lokalt forbedringsarbeid.
Vi samarbeider med norske myndigheter som IEH, LO og Virke om hvordan skape effektive, lokale forbedringsprosesser.
Vi er engasjerte i oppfølging av hele verdikjeden – både kvalitetsmessig, miljømessig og sosialt.
Forholdene er forskjellige i ulike land, også hos våre leverandører. Vi må utvise skjønn og respektere forskjellene, uten å kompromisse på våre grunnleggende verdier.
Vårt samfunnsansvar omfatter alt fra fattigdom i land i sør, miljøbelastninger i verdikjeden, korrupsjon og hvitvasking, mattrygghet og helse, til velferd for barn og ungdom i Norge gjennom våre idrettsengasjementer.
Vi har ingenting å skjule. Verden er – og vil være – kompleks, komplisert og urettferdig. Vi erkjenner at det kan gjøres feil hos leverandører i forhold våre krav. Det fordrer at vi til en hver tid er «på tå hev». Vårt bidrag er å stimulere til forbedringsprosesser slik at avvik korrigeres.
Vi tror på åpenhet og prosesser mer enn sertifiseringsordninger knyttet til verdikjedens utfordringer.